Pim Westerweel, ervaarde als 14 jarig jongetje, de sensatie van zijn leven.
Zijn vader, een verwoed amateur-fotograaf, gaf hem toestemming om met zijn 9x12 platencamera te spelen.
Kijkend op het matglas ervaarde hij het scherp/onscherp en vertekening van het reële beeld.
Met de balg helemaal uitgetrokken kon je de wereld als door een vergrootglas waarnemen en vastleggen.
Na een tweejaarlijkse opleiding aan de Foto Vakschool in Den Haag moest hij in militaire dienst en kwam bij de fotoafdeling van de luchtmacht terecht.
Van 1960 tot 1970 heeft hij bij de diergaarde Artis gewerkt als fotograaf en cineast.
In 1970 besloot hij om mensen te gaan fotograferen.
Het werd eerst sport (schaatsen en voetbal) voor o.a. Nieuwe Revu, daarna, toen hij een studio had, platenhoezen voor o.a. Phonogram. Ca. 2000 covers heeft hij gemaakt, van pop tot klassiek.
In 1975 ging hij ook voor Televizier werken, reportages en portretten,
wat ook weer resulteerde in honderden covers.
In 1987 initieerde hij, na een bezoek aan het fotofestival Les Rencontres d'Arles 1987 in Zuid Frankrijk, het FotoFestival Naarden dat nu 40.000 bezoekers trekt.
Naast zijn fotografische werk ontwerpt hij al ruim 25 jaar fotografische dessins voor stoffen, karpetten en papier.
Zijn studio is inmiddels omgebouwd tot een echte fotogalerie.