het verlangen naar je verleden, en de acceptatie van het heden van Miriam Groenen

het verlangen naar je verleden, en de acceptatie van het heden

het verlangen naar je verleden, en de acceptatie van het heden

Even overleggen?

Heb je een vraag of wil je vrijblijvend advies?
Stel hier je vraag

Of bel ons direct op 020-675 85 04

kunstenaar:
Miriam Groenen
techniek:
sculpturen
grootte (b x h):
90 cm x 75 cm
diepte:
180 cm
materiaal:
hout
ondergrond:
zonder sokkel
uitvoering:
niet geschikt voor buiten
oplage:
1
beschikbaarheid:
uitleen en verkoop
verkoopprijs:
€ 19000
huurprijs:
€ 295

formaat: 180x90x75 (lxbxh) Buigtriplex is een beetje een lelijk materiaal. Ontzettend handig voor ronde vormen, maar als het product klaar is, wordt het materiaal zo snel mogelijk onherkenbaar gemaakt, door een laag fineer. Door middel van dit fineer, lijkt het buigtriplex dichter bij de oorsprong te komen, maar naar mijn idee gebeurd het zo op een te oneerbiedige manier. Want ook het heden van buigtriplex heeft uiterlijke kenmerken die gezien mogen worden. En ik vind dat je in de zoektocht naar het verleden, ook het heden moet kunnen accepteren. In mijn werk ben ik daarom op zoek gegaan naar de pluspunten van de belangrijkste stadia in het leven van buigtriplex. stadium 1: het heden, het buigtriplex, zichtbaar in het tafelblad. Hoewel industrieel vervaardigd, lijkt het lijnenspel in de kopse kanten al heel dicht bij de oorsprong te staan, namelijk de jaarringen van een boom. stadium 2: de tussenfase, de massieve houten balk, inclusief nerven en noesten. Herkenbaar in het patroon van het tafelblad. Deze 2 stadia refereren naar industrieel vervaardigde materialen, zodat ik hier ook in de vormgeving van het tafelblad naar refereer. rechthoekig, strak, glad, egaal (openingen zijn opgevuld met epoxy)en gebruiksvriendelijk. stadium 3: de vrije natuur, de boom met al haar takken. Vanuit de noesten in het tafelblad, groeien de poten als takken uit een boom. De poten en het tafelblad vloeien in elkaar over. De plaatsing van de poten is stabiel, maar tegelijkertijd organisch. Met de plaatsing is geen rekening gehouden met het gebruiksgemak, omdat je geen invloed hebt op de vrije natuur. Je zult je dus moeten aanpassen aan de vrije, golvende vormgeving van het onderstel. Je zou een discussie kunnen voeren over de aard van dit ontwerp. Is het een product, een tafel, of is het eerder een sculptuur, een statement. De oplossing is persoonlijk en geheel aan jou!

Dit werk reserveren, kopen of huren?